Idiotiska SJ!

Alltså, usch idag höll jag på att bli vittne till något hemskt på tåget-.-
Jag, mamma och hennes vän har varit nere på Göteborg Horse Show sen i lördags, så vi var påväg hem idag.
Precis innan vi skulle kliva av träffade mammas vän en två barns mamma som bor i Stockholm men har sina föräldrar i min stad. Sen när tåget stannade öppnade den 4 åriga flickan fel dörr så hon hoppade av på fel sida, ner på ett annat spår! Och då försökte mammas kompis hoppa ner också, fast då stängdes dörrarna och de gick inte att öppna.
Mamma försökte dra i nödbromsen, men tåget stannade inte:S
Så den 4 åriga flickan satt där på spåret helt ensam och fick se sin mamma och lillebror åka iväg på tåget!
Om flickan hade försökte sprungit efter tåget hade hon antaglien blivit...ja fyfan, vill inte tänka så långt><
Som tur var hennes mormor och morfar redan där vid stationen för att möte upp dem, så de hörde flickans skrik så de hämtade upp henne från spåret*tur!*
Så de hämtade flickan och satt sig i bilen för att köra efter tåget till nästa station, 10 minuter med tåg o 15-20 minuter med bil:S
Under tiden på tåget ringde flickans mamma till polisen och bad de åka till den stationen vi skulle av på, sen ringde hon till sina förädrar och frågade hur de var med flickan, och som tur var hon oskadad.
Medan hon ringde sprang mammas kompis och hämtade två av personalen.
Den första som kom var värsta otrevlig och skyllde allt på mamman och mammas kompis som hade stått precis bakom flickan-.- Det gjorde inte saken bättre, sen så kom det en till som var mycket trevligare!
Väl framme vid den andra stationen tröstade mamman min mammas kompis och sa att det inte var hennes fel att flickan hoppade av på fel sida och gjorde så att vi inte kom av.
Till slut kom hennes föräldrar med flickan, fast jag, mamma o hennes kompis blev kvar och väntade på tåget som gick tillbaks till våran station.
Så där på stationen fick vi stå och vänta på nästa tåg hem...
Ska det få bli så här när man åker tåg med SJ???
Det är andra gången det händer att jag och mamma inte hinner av tåget pga att tåget inte stannar tillräkligt länge:S
Alltså, det kunde ha slutat i en tragedi idag:O
Fyfan alltså, SJ är riktiga idioter><
Ingen som skulle av på våran station hann av tåget, så jag hoppas mamman skriver någon bra artikel till en tidning i Stockholm, för hon är en journalist.
Nu har jag skrivit ner i detalj vad som hände från att vi skulle ha hoppat av tåget hemma i dalarna till den korta biten till nästa station:S
Skriver om Göteborg Horse Show imorron:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Info

Fotograf i Dalarna
I denna blogg är det en blandning mellan både fotosnack och vardagsbabbel från
en liten glad tjej som planerar en massa och hoppas på det bästa inför framtiden. Går sista året på gymnasiet och läser på medieprogrammet på NTI i Falun.