Lilla Pandy

Pandy är en vit welchvalack som finns på ridskolan. Han har gått LA hoppning och LC dressyr. Han har lärt många små ryttare att rida. Han har lärt mig en massa bra saker och lyckas slänga av mig en massa också. Fast hoppa kan han, fast lite fjollig är han allt. Men han är enda helt underbar och knäpp. I början var han pigg och rolig och hoppade sina små ryttare ur sadeln för att han hoppade med för mycket rygg. Nu så hoppar han inte alls me mycket ryggen även om det känns så i vissa lägen. Under en gymnastik hoppning fick han helt plötsligt tillbaks all sin rygginvärkan i språnget över hindret så jag trodde jag skulle flyga av. Hoppade även så på en upphöjd markbomm som var kanske högst 40 cm och han tog i med rygg och som om det skulle varit minst 70 cm. Älskade lilla knasponny hoppar som om det är 10x högre.
Men lat som fan är han i galoppen, vill inte sätta undersig. Kan bero på att alla småbarn rider de små ponnyerna så de blir alldels lata och stela i hela kroppen. Det är ju självklart inte barnens fel, men ibland önskar man att de kunde tömköra småponnyerna för att behålla den trevligatemperamentet hos dem så de inte blir lata och stakra i munnen.Det skulle man faktiskt kunna göra, låta de äldre och mer erfarna ryttarna ta hand om när de har teorilektion eller någon dag på en helg bara någon gång. Behöver inte göras varje veckan men kanske en gång i månaden.
Aish, nu pratar jag för mycket, ska sova, bye<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Info

Fotograf i Dalarna
I denna blogg är det en blandning mellan både fotosnack och vardagsbabbel från
en liten glad tjej som planerar en massa och hoppas på det bästa inför framtiden. Går sista året på gymnasiet och läser på medieprogrammet på NTI i Falun.