Nya kaniner

Sitter och lyssnar på rixfm på datorn, har precis kommit in från en liten stund tillsammans med våra två nya kaninungar. En är min och en är Saras. Vi köpte dem igår så de är helt nya. Min är en Dvv hona är en vit blåögd och 10½ vecka medan Saras lilla plutt är 8 veckor, viltgråmanteltecknad och en hane.  Min heter Tamira och Saras heter Herkules. De är rikitgt söta, men man ser verkligen skillnaden på storleken när de skiljer över 2 veckor mellan dem. Hur som helst är de übesöta! Ska väl bli medlem i SKAF så jag kan ställa ut min snygging och se hur bra hon är. Är nästan sugen på para henne men vi får se hur det blir. Kan säga att min söta Tamira är en piggilin, så när hon har lärt känna mig osv kommer det bli mycket fart på henne när jag ska börja vänja henne med sele. Hon har även lite temprament tror jag, eller så testar hon bara om jag är ett farligt monster. Men det kommer bli roligt att få ett litet nytt projekt att arbeta med. Herkules verkar lite försiktigare och lugnare av sig så vi får se hur olika de blir som vuxna. Har iaf stora förhoppningar på att de ska bli riktigt duktiga hoppare, Herkules hoppar 20 cm redan, det är höjden på bolådan som han kan sitta uppe på. Tamira har ingen låda än, funderar på att sätta in Amelias lilla pall, men får se. Fast nu längtar jag efter sommarstugan och att bada. Aja, ska äta lite nu, har lite blodsocker fall, skriver mer senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Info

Fotograf i Dalarna
I denna blogg är det en blandning mellan både fotosnack och vardagsbabbel från
en liten glad tjej som planerar en massa och hoppas på det bästa inför framtiden. Går sista året på gymnasiet och läser på medieprogrammet på NTI i Falun.