Ur fotografens synvinkel

Det är på detta viset man vill visa upp ett snyggt ekipage, där både ryttare och häst är vaken och på "tårna".
Allt ser väldigt lätt ut, hästen som på bilden nu är en ponny ska vara lätt i steget, ryttaren ska se koncentrerad ut.

På denna bild ser hästen väldigt tung ut, ingen spänst i steget och det ser lite halv-vinglit ut enligt mig.
Ser även ut som om formen är lite kort annars ser allt bra ut. Om man jämnför de två bilderna känns allt mycket lättare. Men om man ska kolla efte kompositionen är den andra bilden bättre, men smaken är som baken.



Sen om man väljer att ta liggande eller stående bilder är självklart upp till en själv, men som med denna bild, jag hade inte vilja haft den i liggande. För här får man en känsla av ekipaget är påväg uppåt, ni kan försöka se de andra bilderna i stående så kommer ni kanske på känslan jag försöker förmedla.
Detta inlägg blev inte så planerat men hoppas ni förstår mig lite hur jag tänker om jag kanske raderar en bild eller liknande ni som brukar vara med mig och fota hästar:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Info

Fotograf i Dalarna
I denna blogg är det en blandning mellan både fotosnack och vardagsbabbel från
en liten glad tjej som planerar en massa och hoppas på det bästa inför framtiden. Går sista året på gymnasiet och läser på medieprogrammet på NTI i Falun.