Platt som en pannkaka

Dagens ridpass gick under förväntan! Visserligen har jag inte ridit Akilles på över ett år och tack vare att Oliva har gjort sånt jobb med honom sen jag senast red honom plus att han var sjukt pigg men ändå känslig i munnen, men bet tag i höger tygeln så allt blev pannkaka!

Vi red dessutom mest på rakt spår, ökningar och ryggningar och med en pigg ponny som bara vill springa gick de inte super, men slutet blev däremot över förväntan, sjukt fint han gick, all CRED till Oliva som har gjort honom så ridbar! Hur som helst, pigg ponny, öronen spetsade genom i stort sett hela passet och en ryttare som inte visste hur hon skulle få låss den där högertygeln och dessutom in högerbogen, så tja, ingen kommentar, får hoppas jag får han snart igen så jag kan få känna den där fina känslan jag fick i avtravningen, haha.

Eller rättare sagt, ryttaren kunde inte rida, buhuhu, kanske blir bättre om jag får rida honom lite igen..! Har även fått bett om att få prova Tim, haha och då lär det bli pannkaka men en kul grej åtminstånde, hihi.
Fast åh vad skön Albion-dressyrsadeln var mot Syrens syntes! Typ himmelriket, men någon koordination på kroppen gjorde att den inte hjälpte så mycket, men hoppas på att få rida Akilles igen och se vad vi kan lyckas med, om jag bara får igenom högersidan lite snabbare skulle nog ridpasset bli riktigt roligt!
Nej nu är de sängdags, avslutar med en bild på sötpöten)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Info

Fotograf i Dalarna
I denna blogg är det en blandning mellan både fotosnack och vardagsbabbel från
en liten glad tjej som planerar en massa och hoppas på det bästa inför framtiden. Går sista året på gymnasiet och läser på medieprogrammet på NTI i Falun.