Tips - Närbildsfilter aka Close-up filter

Är nog en väldigt bra uppfinning enligt mig eftersom jag absolut inte har råd med ett macro för stunden! Alla mina närbilder förutom vattendropparna är tagna med mina +4 eller +10 närbildsfilter.

De kostar heller inte mycket utan kan få ett kit med 4st olika med styrkorna +1, +2, +4 och +10 från Kaffebrus.
En väldigt bra sida och billigt framför allt! Om man inte är stenrik och letar efter billiga men bra kameragrejer kan man gå in där, men de har mest tillbehör till kamerorna och inte så mycket kameror och objektiv.


Denna bild är tagen med +10 filtret tillsammans med mitt 50mm f/1.4 objektiv och Nikon D7000.

Här är dem, mina älskade närbildsfilter, är verkligen nöjd med dem och det enda man behöver göra är att sätta på dem som ett vanligt filter, gå lite närmare än närgränsen är utan och fota.

Dessa kostade mig runt 350kr bara så prisvärt som sagt. Detta blev dagens tips, och kanske visar hur man gör animeringar sen någon gång också om det önskas:)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Info

Fotograf i Dalarna
I denna blogg är det en blandning mellan både fotosnack och vardagsbabbel från
en liten glad tjej som planerar en massa och hoppas på det bästa inför framtiden. Går sista året på gymnasiet och läser på medieprogrammet på NTI i Falun.