Stressa...eller?

Jo hej, jag behöver nog skynda mig lite, ska vara vid bussen om 50min och innan det ska jag hinna packa och duscha, så ett kort inlägg blir det. Tänkte bara skriva att gårdagens ridlektion gick super, trodde inte hon skulle vara så fin efter ha gått på bete i flera veckor och ingen har ridit henne. Man tror ju att de ska vara lite dryga men herregud, i uppvärmningen var det väl lite motstånd men sen så började det komma mer och mer och det bara flöt till slut i traven, sjukt hääärligt! Vi gjorde inga avancerade grejer, de är fortfarande under igång sättning så mest lösgörande arbete i trav och galopp blev de, flyttade lite bakdel och stälde dem åt bägge hållen, inget konstigt.

I galoppen rullade vi bara på runt fyrkanten och försökte få dem att söka sig neråt, och det gick över förväntan, lite fort gick det men hon har inte musklerna för kort galopp än, speciellt inte nu när hon har haft semester i nästan en månad så helt acceptabelt var det igår. Kan tillägga att hon faktiskt sökte sig neråt även om det gick lite fort så höjde hon ryggen och satt in bakbenen. Nöjd ryttare och ponny!

Nej nu måste jag skynda, ha det bra och vi syns på DM tävlingen i hoppning för storhäst på söndag, tjingeling:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Info

Fotograf i Dalarna
I denna blogg är det en blandning mellan både fotosnack och vardagsbabbel från
en liten glad tjej som planerar en massa och hoppas på det bästa inför framtiden. Går sista året på gymnasiet och läser på medieprogrammet på NTI i Falun.