Fullformatskamera jag kan tänka mig

Är faktiskt en Canon 5D Mark II, alltså inte så att jag överger Nikon, tro inget nu, men den verkar sjukt bra! Har bara hört bra saker och bara sett superbilder men vem har råd med en sån?!
Haha, nej men sorgligt nog är den för stor för mina händer, har visserligen inte klämt på den, men är till 90% säker på att den är för stor, dvs att jag inte når till avtryckaren med pekfingret.

Låter de mysko? Så liten är jag, fast jag är hela 18 år och blir 19 på valborg för de som inte visste, hehe.
Slutsatsen är att jag bara kan drömma om en fullformatskamera, det suger sjukt mycket!
Fast visst, jag kan ta och skriva ett brev till Nikon eller Canon, det kvittar för mig vilket märke, tycker dem verkar lika bra...undrar om jag är den enda som tänker så, haha?!


canon5dmarkii

Men är den inte lite stilig då? Hihi, nej en dag ska jag se till att skriva ett brev om att jag tycker de kan tillverka en liten fullformatskamera som personer som jag kan använda, jag tycker D7000 är i största laget, men jag kan fortfarande använda den men absolut inget större funkar.

Jag har provat Nikon D300s men den var alldeles för stor för mig, så jag kan bara gissa hur stor en fullformatskamera är i mina händer, hehe.
Får bli att satsa på bra objektiv istället som passar min superkamera!
Nej nu ska jag ta och krypa i säng, ska göra ett gammalt Högskoleprov imorgon, bara för att få öva inför det officiella provet senare i vår! Ni får ursäkta dålig uppdatering men idag har varit en hemsk seg dag!
Natti natti alla glada, ha en trevlig resterande dag.

 


Kommentarer
Postat av: Isabella (tinkerbella.blogg.se)

Svar: Haha aww sött av dig :D

jag vet tyvärr inte vart den är köpt, vi hade den hemma :/.

2011-02-12 @ 02:41:24
URL: http://tinkerbella.blogg.se/
Postat av: sara [fotoblogg] - trettontretton

Tro mig, den kameran vill jag också ha :)

2011-02-14 @ 10:46:08
URL: http://trettontretton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Info

Fotograf i Dalarna
I denna blogg är det en blandning mellan både fotosnack och vardagsbabbel från
en liten glad tjej som planerar en massa och hoppas på det bästa inför framtiden. Går sista året på gymnasiet och läser på medieprogrammet på NTI i Falun.