Hingstutsläppet i Böle

Japp, följde med Sara och hennes syster till Böle på hingstutsläppet. Det var inget roligt väder, tvärgrått osv! Saras syster hade dessutom med sin pojkvän och en kompis så jag fick den sista platsen i bilen hihi. Det tog över en timme att ta sig dit, men slutresultatet gjorde resan värd. Vissa bilder säger man bara mumma på!

Väl där var det halv lervälling på vissa ställen och hingstarna bara stod och åt gräs hela tiden haha. Dessutom har de ju en jättehög gächgprd(stavning) så jag som ör så kort hade inte direkt perfekt översikt men det löste sig till slut. Hur som helst så dröjde det nästan en timme innan allt kom igång då det kom 2st nya hästar/hingstar och då blev det fart och det började dessutom spricka upp! Till slut när solen kom fram och hingstarna hade bussat en hel del så blev helt plötsligt alla hungriga och trötta haha. Men jag och Sara fick de att stanna lite längre, ungefär en kvart men sen gick det inte längre, surt men fick en hel del bilder, runt 340st bilder och Sara över 400st. Hon lånade dessutom min gamla kamera, lyckades fylla mitt 4gb minneskort sen när vi precis böt kort skulle vi hem. Har inte så mycket mer att säga om detta äventyr mer än vi stannade på MAX och åt i Borlänge. Nugget, pommes, läsk och sen blev det en lyxshack som var SÅHÄR GOD!!! Men när jag kom hem åt jag även smörgåstårta så jag behöver inte mat förän imorgon vid lunch haha! Nu kommer i alla fall lite bilder, fler kommer! Angående bilderna från bröllopet så har jag inte frågat om jag får lägga upp bilderna på bloggen, så det ska frågas och förhoppningsvis så får jag det;)


Nikon D7000 + 55-200mm ISO: 100-400

Kommentarer
Postat av: Jennie

Nu påminner du mig om att jag fortfarande inte ens tittat(!) på bilderna som jag tog där förra året och ännu mindre redigerat och lagt ut dem! Hehe, inta bra att först åka och fota hingstsläpp och sen åka ner och hämta en ponny direkt efter det. (a)

2011-06-12 @ 23:00:18
URL: http://newforestponnyer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Info

Fotograf i Dalarna
I denna blogg är det en blandning mellan både fotosnack och vardagsbabbel från
en liten glad tjej som planerar en massa och hoppas på det bästa inför framtiden. Går sista året på gymnasiet och läser på medieprogrammet på NTI i Falun.