Mina planer för de kommande veckorna

Jag har tagit åt mig att hyra och rida lilla Syren så första dagen var idag och ska fortsätta rida henne i 2 veckor sammanlagt. Kan säga att dagens ridpass var rätt jobbigt. Spändare än en för spänd fiolspänd, men vissa steg i traven blev riktigt bra och jag kunde driva fram henne bara med sättet utan att hon flög och spände sig alldeles för mycket i början, sen när vi gick ut en sväng tillsammans med Amanda och Sally så blev det totallt tvärgalet. Hon var så jäkla spänd, första gången jag nog faktiskt red en sånn spänd ponny, om inte så var det sjukt längesen!

Så det blev mest skrittarbete för att få loss bogarna och hålla henne någolunda medveten om att hon faktiskt hade en ryttare på ryggen som gärna ville sitta kvar och inte hamna på marken;) Vad mer kan jag säga, imorgon ska det ridas ut med Amanda och Sally, förhoppninsvis sitter jag kvar haha. Och hon inte spänner sig redan från början. Hon spelade en hel del i stallet när hon var själv, så det blev ju inte bättre av att hon var tvungen att gnägga och lyssna lite för väl på allt som häne utanför ridhuset. Det jobbiga är att hennes sadel glider som jag vet inte vad och behöver nästan hjälp med att spänna gjorden eftersom jag måste upp på sista hålet...krångligt krångligt när hon är så grov men omusklad, inget hänget ihop...Aja, det ska väl andras en aning nu under de kommande veckorna. Om vädret tillåter tar jag med mig kameran och tar lite bilder på monstret.


Bild från i lördag på ett hemma ekipage som debuterade ihelgen, tagen med Tamron 28-75 f2.8, har inte riktigt lärt mig hur känslig fokusen är osv så alla blev inte super, men när skärpan satt blev det riktigt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Info

Fotograf i Dalarna
I denna blogg är det en blandning mellan både fotosnack och vardagsbabbel från
en liten glad tjej som planerar en massa och hoppas på det bästa inför framtiden. Går sista året på gymnasiet och läser på medieprogrammet på NTI i Falun.