Äta rätt

Är något jag försöker göra men det går inte så bra vissa dagar, och det är något som jag inte är själv om att ha svårt med. Om man vill vara ett riktigt freak ska man äta en rejäl frukost, äta en frukt runt 10, lunch vid 12, frukt eller något lätt vid 3 och kvällsmat vid 6, halv 7 på kvällen och avsluta med en frukt sen runt 8, 9.

Detta är den absoluta bästa dagen i matväg enligt många "experter", men jag tycker man egentligen ska utgå i från VAD man äter och inte hur mycket och ofta man äter. Fast det kanske är något jag bara tycker. Jag kan till exempel inte äta mycket frukost så ibland så blir det att jag äter väldigt mycket lunch, väntar tills runt 7 halv 8 innan jag äter och äter då mycket igen. På det sättet gör jag det inte så optimalt för mig själv eftersom jag vill gå ner i vikt och samtidigt äta vad jag vill. Hemma är det husmanskost som gäller, potatis - köttbullar osv. Men jag tycker att husmanskosten är väldigt enformig, i alla fall i mitt hus.

Fast egentligen borde jag vara nöjd, för jag är en pastanörd, vi äter pasta vääldigt ofta och det är inget bra koncept för någon som vill gå ner i vikt och få muskler. Vill inte direkt ta bantningsmedel eller liknande, jag ska klara det här med att äta rätt(försöka) och träna. Nu är det så att jag faktiskt har börjat gå promenader 2ggr/dagen om orken och tiden finns. Har även halvt börja lägga in lite springdistanser när jag är ute på promenader, men det känns i både höfter och knän så jag brukar inte vilja spränga gränsen och springa långa streckor.

För studen brukar jag ta en promenad på 25min under lunchrasten och sen kan det bli en när jag kommer hem på kvällen eller så hoppar jag hopprep även om jag inte riktigt orkat de senaste dagarna.  Men ihelgen ska jag börja igen, nystart, och jag är allt för medveten om att jag har väääääääldigt många nystarter men det känns bra att man kan sluta och börja om annars tappar jag lätt allt och bara blir sittande.
Imorgon ska jag till återvinningsstationen och fota, sen ska jag nog ut till ridklubben, sen blir det att slappa resten av kvällen eftermiddagen, får se vad som händer på praktiken efter jag har varit ute vid hamre.
Nu ska jag nog faktiskt börja dra mig hemåt, har inget mer att göra idag.

En gammal bild på min bebis för 2 år sedan.

Kommentarer
Postat av: IDA [Fotoblogg]

Hej Li!



Min familj äter också mycket "svensson mat" och ofta pasta. Brukar då ta halva tallriken kött och andra halvan sallad (ist för pastan). Men såklart äter jag pasta då och då, men inte lika mycket som de andra. Pasta är ju bra för de som tränar regelbundet och ganska mycket.



Sen så tänkte jag tipsa dig om att INTE göra som mig :D Joggade jättemycket förr, flera gånger i veckan och långa sträckor, och då oftast efter asfalt. Detta kan jag rekommendera starkt att du inte ska jogga på, för detta har gjort så att jag har behinneinflammation nu :P Så har köpt ett årskort på simhallen istället, haha. Och sen tänkte jag även säga att gå inte två gånger per dag, motionera ist 3/4 grr i veckan, sen behöver ju inte de följas slaviskt (:

2011-05-12 @ 18:17:51
URL: http://idrus.blogg.se/
Postat av: Isabella (tinkerbella.blogg.se)

Svar: Haha men det var inte såååå kallt ;D

2011-05-12 @ 22:35:06
URL: http://tinkerbella.blogg.se/
Postat av: Stefan Nilsson

Är det inte ganska intressant hur pasta och pizza har blivit Svensson-mat? :)

2011-05-26 @ 15:12:45
URL: http://biggest-loser.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Info

Fotograf i Dalarna
I denna blogg är det en blandning mellan både fotosnack och vardagsbabbel från
en liten glad tjej som planerar en massa och hoppas på det bästa inför framtiden. Går sista året på gymnasiet och läser på medieprogrammet på NTI i Falun.