Equipe.nu

En sida där man som hästfotograf kan anmäla ett sammarbete. Då får man ladda upp alla sina bilder där, 50% av bildpriset får man, kanske inte jättemycket men man får med ett namn och om man har tur så blir man bokad eller så bokar man sig själv. Har bara fotat i Säter för dem så kan inte direkt säga hur bra det är. Jag har en egen liten åsikt som jag inte tänker dra här, men de iblandade vet vad jag pratar om.

Håller för närvarande på att ladda upp bilder från Säter fortfarande eftersom mina bilder är gigantiska, och tydligen är vårt internet hemma sämre än det på praktiken så det går mycket långsammare här hemma!

Något som är tummen upp är att jag nu väger 47 och mitt mål att väga 45 till studenten närmar sig! Fortsätter jag med mina korta promenader på 25 effektiva minuter varje lunchrast och promenader hem från praktiken så fixar vi det här utan allt för stor press eller liknande. Nu håller jag på och "tränar" framför wii fitness, roligt roligt, bättre än sitta stil och stirra på när alla bilder laddas upp i alla fall.
Så nu ska det fortsättas med det och fler bilder kommer upp från den senaste veckan som jag inte har visat:)

Kommentarer
Postat av: IDA

47kg är sjukt litet, hur lång är du? :o

Dåligt att man bara får 50 % av priset, bättre att köra eget..? ;) Bilderna är ju inte direkt dyra heller! :D

2011-05-16 @ 21:32:00
URL: http://idrus.blogg.se/
Postat av: Djurfotografen

Jag samarbetar också med Equipe och kan hålla med dig om att uppladdningen SUGER!! Det tar oftast flera dagar för mig att ladda upp alla mina bilder (Vi har snabbt internet hemma!) Tycker det är jättedåligt faktiskt. Man vill ju få ut dom snabbt.



Ang det med 50% så tycker jag inte att det är så dåligt faktiskt. (Du kan ju ändra priset på bilderna om du vill!) Dom driver ju hela sajten, så mycket mer än bara vidarebefodrar bilderna.

Jag har sedan jag började det samarbetet sålt MYCKET fler bilder än när jag gick själv o delade ut visitkort och satte upp lappar om att jag var där.

När alla bilder är uppladdade så skickas ut ett mail ut till ALLA deltaganade med bilderna. Det är lätt att klicka i och beställa, det går snabbt, det känns tryggt för kunden för Equipe är känt osv.

Just det att Equipe har allas mailadresser gör STOR nytta för oss som fotografer.



Jag säljer för ca 4000kr per tävlingstillfälle och får då ca 2000kr själv. Visst vill man ha allt själv, men 2000kr är ändå en rejäl slant!



Plus i kanten är att även om man samarbetar med dom o ger stor del av sin vinst så kommer det en del privatuppdrag efter tävlingar för att folk varit inne och tittat på bilderna. Och de jobben har inte Equipe någon del i :)

2011-05-19 @ 07:36:00
URL: http://djurfotografen.blogg.se/
Postat av: djurfotografen

SV: Ja, skriv ett mail till Equipe om att du har laddat upp alla bilder och att dom kan maila vidare till ryttarna :)

Jag fick bara en "väst" att ha på mig där det står Equipe på ryggen, inga flyers.

2011-05-19 @ 21:23:12
URL: http://djurfotografen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Info

Fotograf i Dalarna
I denna blogg är det en blandning mellan både fotosnack och vardagsbabbel från
en liten glad tjej som planerar en massa och hoppas på det bästa inför framtiden. Går sista året på gymnasiet och läser på medieprogrammet på NTI i Falun.