Förtroende

Det är något man behöver mot någon eller några, man måste kunna känna att man kan lita på någon!
När väl den personen förstår att man kan lita på någon annan så kännes det genast mycket bättre. Genom förtroende har en av personerna känt att det är okej att berätta vad, hur och varför man säger vissa saker, man vågar öppna sig mer. Oj lite konstig mening där men whatever, ni förstår poängen.
Men det är inte mot bara människor man behöver känna förtroende, mot djur och allt runt omkring oss, om vi inte känner oss trygga, hur kan vi då leva det livet vi vill leva? Desutom hur mycket måste vi ge upp för att nå de målen vi vill? Det är många tankar som snurrar och självförtroendet sjunker. Är det så, eller kan det vara att man bara är negativ...Självsäkerhet, är det samma sak? Går inte dessa två begrepp ihop må tro. Är man självförtroende och är säker på sig själv, är det inte vanligare att människor med självsäkerhet och självfötroende har det en aning lättare i livet än oss lite mer tillbaka dragna?

Dessa tankar snurrar som sagt i mitt huvud plus en massa mer, sjukt jobbigt för självförtroendet, men jag får skylla mig själv som tänker för mycket istället för bestämma mig för att nu SKA jag klara detta! Hur som helst är jag "ensam" på min apu för stunden, båda mina handledare är iväg på något, den ena på kurs om nya intranätet och den andra är visserligen i stan men vet inte vart.
Men visar inte mina handledare att de har fullt förtroende för mig som låter mig va självgående då? Jag har gjort headers till kommunens hemsida, de ska bara vara enkla headers med en avlång bild, så det var bara att leta först i deras arkiv, sen var jag duktigt och gick ut och fota lite innan lunch. Nu ca. 2 timmar senare har jag laddat in, redigerat och gjort vissa bilder till headers och här tog min energi slut. Eller kanske borde säga att jag fick en liten svacka. Ska välja ut lite bilder till olika annonser om Hedemora, ska se om jag hittar något eller om det kommer sluta med att jag sticker ut på en promenad igen...

Skrev i alla fall ihop en liten snabb guide till bättre bilder, mest för mig själv men tänkte dela med mig av den här och till mina handledare så de vet hur de ska kunna ta snygga bilder snabbt så att säga. De har inte så mycket tid över till att fota, men förhoppningsvis med denna lilla guide kan de ta snygga bilder utan för mycket tänk. Nej nu ska jag ta och försöka välja bilder, eller något, tjingeling:)

Från när jag var ute och fota innan lunch:)


Kommentarer
Postat av: Linafoto

Svar: Taack så mycket! :D

2011-05-05 @ 19:42:55
URL: http://linafoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Info

Fotograf i Dalarna
I denna blogg är det en blandning mellan både fotosnack och vardagsbabbel från
en liten glad tjej som planerar en massa och hoppas på det bästa inför framtiden. Går sista året på gymnasiet och läser på medieprogrammet på NTI i Falun.