H*lvete...j**la...s**t sak!

Alltså nu har mitt tredje minneskort gått o dött! Fattar inte...visserligen stod det i manualen att Kingston inte var testad tillsammans med Nikon men det funkar om man inte använder seriebildtagning, hur bra som helst och filma kan jag också göra men sen, när jag vill ta fler än en bild i taget, de vill säga hålla ner knappen och dra av ca...5st bilder t.ex. så dör det, poff pang så står det Err i displayen på kameran så kan jag inte använda det längre.
Tur att man garderar sig och tar med det andra 16gb minneskortet som är min riktiga trotjänare, har aldrig krånglat eller något, men det är av SanDisc och det var testat tillsammans med Nikon och det funkade...

Nej vänta...åh vad är det här, gick iväg en snabbis och hämtade min kamera och provade sätta in minneskortet igen för jag har precis lyckats fört över bilderna från det krångliga o hemska Kingston 16gb minneskortet och det fungerar igen! Vad är det här för nyckfullt minneskort jag har hittat? De andra kunde ja nog inte ens föra över bilder till...ibland undrar jag verkligen varför jag har blivit sån teknisk nörd eller vad man nu säger...Teknikens under kanske passar bättre?! Så i alla fall är jag hemma nu med över 800st bilder igen på massa fina dressyrhästar och ryttare. Eller det var ponnyer men men, nu ska alla bildenra konventeras om till jpg-format sen ska alla bilder upp på Equipe! Undrar hur lång tid det kommer ta, haha.

Nej nu ska jag börja konventera de första bilderna till jpg tills jag är färdig med alla...de vill säga inatt!;)

Dessa två minneskort har jag testat till min D7000 och ingen av dem har fungerat till 100%!
Bara en förvarning till er som planerar att köpa ett liknande av kingstone...


Kommentarer
Postat av: Danai

sandisc ska de va, tralalalaaaaaaaa ;D

2011-05-19 @ 20:25:19
URL: http://doverholtdanai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Info

Fotograf i Dalarna
I denna blogg är det en blandning mellan både fotosnack och vardagsbabbel från
en liten glad tjej som planerar en massa och hoppas på det bästa inför framtiden. Går sista året på gymnasiet och läser på medieprogrammet på NTI i Falun.