Kompiscupen i dressyr 2011

Det hände igår ja, jätteduktiga medlemar har vi på klubben, jättefina resultat generellt och det är alltid någon som är lite bättre på något moment som höjer vissas procent men så är det jämt, en del småmissar som det alltid existerar i dressyr och ridning så generellt var alla perfekta, hehe.

Lite sugen blev man i alla fall på att rida men jag stod för fotandet och bilderna blev riktigt bra och jag kunde köra på bländare 2.8 där enligt tidningen Digitalfoto tycker mitt 50mm objektiv presterar bäst skärpa så jag är inte lite lagomt nöjd haha. Blir bara mer och mer kär i kombinationen D7000 + 50mm 1.4! Ni tänker säkert jag är knäpp som bara fotar med ett kort objektiv men hellre bättre kvalite så man kan lotta sig med lite beskärning istället för dålig skärpa på bilderna utan att kunna beskära osv.

Och vi kan säga lite såhär, inget säkert men vissa fasta objektiv presterar bättre än zoom-objektiven, men kom ihåg det är bara vissa. För den som har pengar så införskaffa ett 70-200mm av orginalskaparen, t.ex. Canon eller Nikon!
Kan bara varmt rekomendera dessa ljusstarka objektiv, har inte provat varken Nikons eller Canons men jag har sett bilder och man blir allt annat än missnöjd kan jag säga!

Nej nu har jag babblat färdigt, här kommer en smärrebomb för de som inte har mig på facebook där de flesta av bilderna redan finns:)


Det var allt, hoppas dem gillas:)

Kommentarer
Postat av: ella

fina bilder :D



En blogg du skulle gilla www.norrlandsryttare.blogg.se!:D

Mina bästavänners blogg, den liknar din så det kanske är något för dej:D

2011-05-05 @ 20:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Info

Fotograf i Dalarna
I denna blogg är det en blandning mellan både fotosnack och vardagsbabbel från
en liten glad tjej som planerar en massa och hoppas på det bästa inför framtiden. Går sista året på gymnasiet och läser på medieprogrammet på NTI i Falun.