Lånedator

God morgon, bloggar en snabbis, ska iväg på ett möte med överförmyndaren här i Hedemora. Jag hjälper dem lite med deras hemsida som ligger som en undersida på kommunens hemsida. Ska vara där halv 10 så måste kila iväg om 5 minuter.

Hur som helst, jag sitter med en lånedator så jag kommer åt kommunens alla bilder som ska kollas igenom, sorteras och ska taggas. Det är kanske inte det roligaste att tagga hundratals bilder men det ska göras och min handledare som har hand om det egentligen hinner inte direkt med det så det är min uppgift. Det är en HP Compaq 2710p jag sitter vid, en sån där 13 tums laptop med vridbar skärm, alltså att man kan snurra den 180 grader och dessutom vika ner den så själva skärmen är uppåt så det blir som en...Ipad? Hur som helst är den rätt mycket mindre än skolans så det känns lite konstigt att skriva på denna.

Hoppade på ridlektionen igår dessutom och jag hann ha konsert, lyssna på massa barn som spela och sjöng, sen stressade jag iväg till ridskolan, 20.05 kom jag dit, med ridkläderna i en påse, sprang in på toa, böt om sen hade jag 15 minuter på mig att borsta, tränsa och sadla klart. Så lite stressad kände man sig. Men själva ridpasset gick riktigt bra, trots allt bara andra gången jag hoppar Syren och hon är knappt hoppad eller utbildad + att hon är bara 6 år så lite fick man kämpa, sprang bredvid en gång sen tog vi ett litet spö som varning, använde de aldrig så sen blev det fart, lite mycket så då var det bara att släppa spöt och hålla i sig. Nej men hon har inte direkt någon stark galopp än så det måste gå ltie fort och hon blir väldigt lätt stark och framtung men hon är väldigt känslig samtidigt så det blir att krama i tygeln 100 gånger typ och försöka få till avståndet, men det gick helt okej. Vi landade på andra sidan hindret samtidgt och på samma plats. De vill säga jag satt kvar haha.
Nej nu måste jag kuta, tjingeling:)

Såhär såg det ut igår, men idag får ni räkna bort den stora laptopen:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Info

Fotograf i Dalarna
I denna blogg är det en blandning mellan både fotosnack och vardagsbabbel från
en liten glad tjej som planerar en massa och hoppas på det bästa inför framtiden. Går sista året på gymnasiet och läser på medieprogrammet på NTI i Falun.