Mer än man tror

De som har mig på facebook har nog läst att jag har köpt en fotograferingskurs med ämne Bröllop och när man kollar genom allt man ska tänka på så blir man yr men samtidigt väldigt VÄLDIGT pepp på att fota bröllop! Svårt att förklara hur mycket men en sak vet jag, hade verkligen inte suttit fel med ett ljust-telezoom! Och ett bra vidvinkelt objektiv för att täcka hela områder med fotograferingar. Bäst objektivet jag har är mitt 50mm f.1.4 och resten är inga direkta bra objektiv, speciellt inte när man vill kunna ha en snygg boke fast man kan zooma! Är det någon vänlig själ som skulle kunna låna ut ett 70-200mm till mig? Om det är det och bor i närheten av Dalarna så blir ni min räddare i nöden!

Men tillbaks till själva ämnet, om kursen, för er som är sugna på att lära er att fotografer bröllop, beställ denna kurs, för den verkar sjukt prisvärd och den tar verkligen upp allt man skulle behöva kunna. Även om den där lilla notisen om att man helst ska ha utfört minst 10 porträttfotograferingar får man ta med en nypa salt, vem säger att man inte kan vara duktig med människor och ljussättning bara för man inte har fotat människor fler än 10 gånger?
Fast kan avslöja att jag har en aning prestationsångest just nu, herregud så mycket jag ska hinna med på 3v! Finns tips om att ha en provfotografering med brudparet, men jag känner, hur ska jag hinna med det med alla konserter osv? Åh herregud stress, men fan vad roligt det ska bli! Funderar just nu seriöst på att starta eget fotoföretag nu efter studenten och sätta igång på riktigt. Man blir så inspirerad av Michaela D när man läser hennes blogg.

Nej slutpratat, sitter fortfarande på praktiken så nu ska det taggas bilder, laddas upp bilder och...sen hem;)

Arkivbild eftersom jag sitter på en lånedator.

Kommentarer
Postat av: warnmark -foto & hälsa

Sv; Åh okej :))



Är det Emelie Ohlssons kurs du har köpt? :)

2011-05-19 @ 13:59:19
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: Emelie Ohlsson

Svar: Nej absolut inte, det är mer riktlinjer :)

2011-05-19 @ 14:07:35
URL: http://emelieohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Info

Fotograf i Dalarna
I denna blogg är det en blandning mellan både fotosnack och vardagsbabbel från
en liten glad tjej som planerar en massa och hoppas på det bästa inför framtiden. Går sista året på gymnasiet och läser på medieprogrammet på NTI i Falun.