Önskelista

Jag har en önskelista, men det betyder att jag måste sälja vissa objektiv för att ha råd med nya och bättre versioner av dessa objektiv. Hoppas verkligen att jag får sommarjobb så jag har råd att köpa åtminstånde ett nytt objektiv!
Visserligen ska jag vara fräck och fråga mamma om hon kan hjälpa mig att köpa ett objektiv genom sitt företag så får jag betala tillbaks i omgångar. Typ delbetalning alltså, men vi får se. Just nu känner jag verkligen för att önska mig ett Tamron 28-75 f2.8. Något som mer står på mitt önskelista är *trumvirrvel* Nikon 70-200 f2.8 VR II!
Men att ha råd med bägge dessa objektiv, körkortet och annat, nja, får nog priotera Tamron 28-75mm för det begagnat kostar runt 2500kr mot Nikon som kostar runt 16000 begagnat!

Om jag ska ha komplett kameraväska fattas bara ett macro-objektiv på detta. De vill säga, jag gör mig av med 18-55 och 70-300 mm av märket tamron och byter ut dessa två mot de två objektiven jag verkligen önskar mig så är min kameraväska komplett, snart där, om jag får jobb i höst så kan jag ha råd med dessa objektiv och kompletterat min kameraväska i objektivväg till nästa år eller om två år. En önskan jag har, och jag hoppas innerligt att jag kommer få några beställningar från Equipe, eller en hel del så jag får in lite pengar, ni får komma ihåg att jag inte kommer få något studiebidrag efter studenten eller senare om jag inte söker om det om jag väljer att plugga på högskolan...Så all slags inkomst behövs för stunden eller åtminstånde i sommar.
Usch nu är jag dödligt trött känns det som, blir en fartfyll dag imorgon också, så nu måste jag sova, visar bilder från idag imorgon + morgondagens bilder!:)

Arkivbild Nikon D7000@1/1000 F.5.6

Kommentarer
Postat av: warnmark -foto & hälsa

Sv; Det verkar vara ett riktigt bra objektiv :). Dock funderar jag på att vänta med att köpa det tills jag har startat mitt företag (kommer att ske någon gång i år) och köpa det på företaget istället.. Haha

2011-05-21 @ 12:29:28
URL: http://warnmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Info

Fotograf i Dalarna
I denna blogg är det en blandning mellan både fotosnack och vardagsbabbel från
en liten glad tjej som planerar en massa och hoppas på det bästa inför framtiden. Går sista året på gymnasiet och läser på medieprogrammet på NTI i Falun.