When you think you're done you realize it's only the beginning

Ungefär så känns det just nu, sitter och gör om kommunens simhalls hemsida som ligger som undersida på kommenshemsida. Usch vad text det är utspritt överallt och ingenstans! Hur kan man ha så många sidor med så lite text på varje och undersida till allt fast man lätt skulle kunna ha vissa saker undersamma sida?

Var till simhallen/sporthallen innan lunch och pratade med honom som brukar ordna runt med deras hemsida, han kunde inte så mycket erkände han så han gav mig fria händer även om hans egna ideér inte fungerar efter kommunes hemsidemall, men det var rätt bra ideér han hade men vi har inte tid att göra en hemsida från skratch, i så fall får han leta på ett gratis webbhotell liknande weebly t.ex.
Fick även inloggningen till kommunes bildarkiv som fotograf Gomer har, så några bilder där ifrån ska till mitt förslag på hemsidan och jag kommer även att använda mina egna bilder som jag har sedan tidigare.

Men är klar med första och andra sidan nu...bara 7st undersidor kvar att gå igenom, skriva om texten och välja bilder. Puu, undrar hur lång tid detta kommer ta? Ska även slå ihop sidor, men kan inte bestämma mig för vilka som ska ihop osv. Evighetsgöra, men jag bad om det så det är bara att bita ihop och se glad ut!
Fast jag önskar att upplösningen på den extra skärmen jag har inkopplad skulle vara lite bättre då, bilderna blir rätt så mycket sämre haha. Men rådhuset sitter bara på skitskärmar och datorer, uråldriga är dem. Fast de har i alla fall Windows XP som tur är!;)

Från version 2 och neråt är de jag håller på med, men allt innan ska jag få ihop och förbättra, si sådär lagomt mycket, men det är bara kul:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Info

Fotograf i Dalarna
I denna blogg är det en blandning mellan både fotosnack och vardagsbabbel från
en liten glad tjej som planerar en massa och hoppas på det bästa inför framtiden. Går sista året på gymnasiet och läser på medieprogrammet på NTI i Falun.