Min utrustning




NIKKOR AF-S 50mm f/.14
Ett porträttobjektiv med stor bländartal som gör att bara objektet blir skarpt och inte bakgrunden om man fotar på störst bländaren, f/1.4. Är även utsedd till bästa 50mm objektivet med en riktigt bra skärpa på bländaren 2.8, kostar runt 3200:- men du får verkligen mycket för de pengar så väldigt prisvärt och jag rekomenderar det starkt!


NIKKOR AF-S 55-200mm f/4-5.6
Ett bra teleobjektiv som passar sportfotograferande utomhus, men inomhus är den rörliga bländaren ett stort problem och eftersom det inte är så ljusstark så behöver man höja ISO värdet som gör att bilderna bli mer korniga. Annars ett väldigt bra allround objektiv för dem som inte är så kräsna.



Tamron 70-300m f/4-5.6
Mitt absolut längsta objektiv, det är inte det bästa jag har, använder det sällan eftersom man lätt får blå konturer. Skärpan är väldigt mjuk och inget att säga "Hej" till, men det duger till en amatörfotograf som inte är ute efter den perfekta skärpan eftersom med crop-faktorn instegskamerorna har så blir det hela 450mm långt, så det är ett bra naturobjektiv där avstånden oftast blir långa.



Nikon D60
En bra nybörjarkamera, liten, smidig, bra kvalite på bilderna, de som är lite tråkigt med den är att den brusar väldigt mycket på hög ISO, annars är den riktigt bra!


Nikon D7000
Min nyaste familjemedlem i min kamera familj. De problemen som jag hörde om mycket döda pixlar osv har jag absolut inte märkt av utan allt fungerar felfritt förutom att den överexponerar i starkt solljus, det är då man märker av det problemet men annars märks det inte enligt mig. Otrolig skärpa både på bilder och filmer. Ersatte Nikon D90 så för de som vill byta upp sig från en nybörjarekamera är detta något och fundera på.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hejsan! :)

Jag har en nikon D3100 och är sugen på ett nytt objektiv, vill både kunna fota macro bilder, fåglar, poträtt och sportbilder.. Har du något tips? :)

2011-06-14 @ 19:12:00
URL: http://klemmas.blogg.se/
Postat av: Emma

Är du nöjd med ditt NIKKOR AF-S 55-200mm f/4-5.6??

Kan man få till någon fin macro bild med det? :)

2011-06-15 @ 15:19:19
URL: http://klemmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Info

Fotograf i Dalarna
I denna blogg är det en blandning mellan både fotosnack och vardagsbabbel från
en liten glad tjej som planerar en massa och hoppas på det bästa inför framtiden. Går sista året på gymnasiet och läser på medieprogrammet på NTI i Falun.