Nikon D60 vs Nikon D7000 Part I

Här kommer första delen av min jämförelse mellan mina två kameror, Nikon D60 och Nikon D7000.
Jag tänkte börja med ISO delen och ni kommer se en rätt stor skillnad och det är inte så konstigt.
Min D60 är 2 år äldre än min D7000 och dagens utveckling på alla elektroniska grejer är sjukt snabb så det har hänt mycket kan jag säga.
Jag har t.ex. en mycket längre slutartid på min D60 än på D7000n när jag använde mig av ISO 100 osv.
Den nya censorn gör verkligen sin del, har ca...1/60sek på D60n som start tid och på D7000n hade jag om jag inte minns fel runt 1/230sek! Viss skillnad så jag fick en del skakningsskärpa på D60n's bilder.
Men nu till själva jämförelsebilderna, eller det är ett kollage, hoppas ni ser skillnaderna.
Och det är D60n's bilder högst upp och D7000n's bilder på den nedre raden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Info

Fotograf i Dalarna
I denna blogg är det en blandning mellan både fotosnack och vardagsbabbel från
en liten glad tjej som planerar en massa och hoppas på det bästa inför framtiden. Går sista året på gymnasiet och läser på medieprogrammet på NTI i Falun.