Dagens ridpass

Gick väl sådär, kände mig väl inte i topptrimm, pigg ponny + en ryttare som blev frisk igår, nja det går inte ihop. Dessutom hotade hon med att lägga sig när broddarna skulle i och jag kände att jag inte hade tillräcklig kontroll för stunden och det är så tort ute så det gick super ändå. Vi halvt tappade fotfästet en gång men annars gick de bra förutom att hon gjorde något fint kråkhopp som jag inte riktigt vet hur hon gjorde man sen bockade man så jag höll på att flyga av haha. Men satt kvar gjorde jag i alla fall sen hoppade vi lite på banan istället för runt hela skiten.

Jag kanske borde tillägga att vi hoppade på gräs och hon har inga skor bak så godkänt i alla fall, men ryttaren red väl som en kratta, snäll ponny som hoppar ändå! Egentligen är nog hästar de snällaste djuren, för vem står ut med att någon sitter och kittlar en i magen och ber en hoppa fast man inte är i balans osv? Jag hade nog inte riktigt varit så snäll haha, eller man vet ju aldrig men det är otroligt hur snälla hästar egentligen är och intelligenta! Hur de kopplar ihop skänklar och ett tryck i munnen från bettet att den ska samla sig. Kanske tänker för mycket men ibland blir det lite så. Nu kallar i alla fall duschen och sängen, imorgon är det skolavslutning för 1or och 2or men vi ska dit ändå. Sen vid 6 på kvällen ska vi göra iordning flaket, pepp inför fredag och herregud vad tiden gick! Kan lägga upp lite bilder från igår när jag fotade på beställning:)


Hoppas det inte gjorde något att jag la upp bilderna, ni vet vilka ni är;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Info

Fotograf i Dalarna
I denna blogg är det en blandning mellan både fotosnack och vardagsbabbel från
en liten glad tjej som planerar en massa och hoppas på det bästa inför framtiden. Går sista året på gymnasiet och läser på medieprogrammet på NTI i Falun.