Macro

Fotade lite macro igår och är riktigt nöjd. Har inte varit på topp sen helgens bravader så ingen bloggning igår tråkigt nog. Men nu börjar det gå åt rätt håll, synd bara att vädret suger, regn och ännu mera regn. Har mest suttit vid datorn och glott på filmer och andra slags videos.

Idag är det dessutom sista ridlektionen för terminen och nästa vecka ska jag hyra Syren och få lite ordning på henne, sötpluttan. Sen är det problemet om jag ska flytta henne, för det hade varit skönt och haft henne på cykel och gångavstånd! Dessutom hade jag då haft alla tre ponnyer som jag vill rida på samma ställe, hade ju varit praktiskt måste jag säga, men jag har ingen som kan köra transport, eller i för sig, det är bara att fråga någon men ändå.

Som alltid ifrån går jag ämnet så nu backar vi lite och återgå till ämnet, jag fotade macro med ett riktigt macro-objektiv som jag lånade och det är riktiga grejer måste jag säga! Lite annorlunda mot close-up filter! Haha fast något jag inte trodde det skulle göra var att ändra bländaren beroende på hur nära respektive långtbort jag stod. Måste fråga någon eller det kanske är någon av mina få tappra läsare som kan svara på det, varför ett macro ändrar bländaren själv när det heter AF-S NIKKOR 105mm f/2.8 ED G.

Kommentarer
Postat av: Emma

Sv: Tack så mycket för svar! Jag är nybörjare så jag är as dålig på sånt här hehe.. Samtidigt vill jag inte slänga ut hur mycket pengar som helst heller.. Men finns det inget billigt objektiv som man både kan ta macro och sportbilder med?? :)

2011-06-15 @ 13:08:49
URL: http://klemmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Info

Fotograf i Dalarna
I denna blogg är det en blandning mellan både fotosnack och vardagsbabbel från
en liten glad tjej som planerar en massa och hoppas på det bästa inför framtiden. Går sista året på gymnasiet och läser på medieprogrammet på NTI i Falun.