Varannan dag

Blir lite så med bloggningen, ska skärpa mig, glömde dessutom av att skriva om gårdagens ridpass så skriver om både det och dagens nu istället. Kollade även på Annikaträningen både igår och idag och man blir lite inspirerad att träna, så frågade Björkis om jag kunde få träna för henne en gång så jag ska ringa till henne nästa vecka.

Men börjar med gårdagens ridpass då. Hon var sjukt fin! Red ut med lite småbarn som hade skötarridning och lekar så red ut med dem, klättrade lite och travade och hade oss. Sen gick vi in på våra stoooora gräsbanan, bästa banan enligt mig på gräs, men jag har visserligen inte ridit på någon annan gräsbanan, men gillar den i alla fall haha. Väl där inne när jag ställde lite krav, för hon fick gå som hon ville ute, förtjänade hon så var hon jättemjuk och fin, lite trött efter klättringen eftersom kondisen inte riktigt finns där än och de blir lite lätt trötta när de går sin andra vecka bara ute dygnet runt. Så de är lite lagomt sommartjocka men det förtjänar dem, inte ofta ridskolehästar får ha det så bra. I alla fall, allt stämde, kunde rida på halvlångtygel och hon gick där, i låg men ändå jättefin rund form. Börjar märkas att vi hittar galoppknapparna dessutom, gick jättefint i form även där som hon har haft det väldigt svårt för. Mot när hon kom är hon som en dröm haha. I stort sett helt oriden när hon kom så lite har hänt i alla fall.

Dagens ridpass...var lika hemskt som måndagens, men idag hade jag musiken på i stallet och då blev hon i alla fall inte nervös från början utan det blev ute i ridhuset, stackars lilla ponny verkar aldrig ha blivit riden mycket ensam direkt, spänd som en fiolsträng igen, helt, jag vet inte vad...knäppa lilla söta ponny! Blev mest övergångar i skritt - trav men blev lite galopp på slutet och då helt plötsligt drog hon in magen så sadeln gled...Lite sådär lagomt roligt så travade av henne en snabbis, sen blev det en minipromenad ute själv. Inte överdriver populärt men gick bättre än i ridhuset(hon gillar inte kvittrande svalor i taket)! Imorgon får vi se vad som händer, tar nog och försöker flörta mig in på träningen så hon får lite sällskap så slipper hon bli så stressad, för hon slappnade inte av på hela ridpasset! Kan dessutom tillägga att i måndags panikbajsade hon två gånger inne när hon var själv...det gjorde hon inte idag...! Men det kan inte vara lätt att helt plötsligt bli själv när man är van att alltid ha någon med sig.

Nej imorgon om jag får rida på banan tillsammans med träningsgruppen ska det galopperas och busas lite, vi skiter i formen lite, sen får den väl komma om den vill. Om inte så blir det en promenad till hand, för det är trots allt inte bara hästen som behöver kondis, jag behöver bättre kondition, det kan jag lova, så om jag inte får rida med inne i paddoken tänker jag plåga mig själv lite och gå uppför vår galoppbacke som är lång och halvbrant, jättejobbigt för mig utan kondis haha. Nej nu ska sista bilderna redigeras sen soova, jag håller på att bli sjuk!:(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Info

Fotograf i Dalarna
I denna blogg är det en blandning mellan både fotosnack och vardagsbabbel från
en liten glad tjej som planerar en massa och hoppas på det bästa inför framtiden. Går sista året på gymnasiet och läser på medieprogrammet på NTI i Falun.