Erling Airways
Syftet med övningen är att du ska få känslan av att jobba med ett riktigt case och utifrån en riktig brief. Du har i denna uppgift fasta värden att arbeta utifrån och ta hänsyn till. Den satta deadlinen är viktig för kunden.
Vår nya uppgift vi fick i grafen handlar om ett flygplans bolag, vi ska designa flygplansstjärten och lite mer så där...ehehe.
Briefen
Erling Airways är ett nytt flygbolag som satsar på den globala businessresenären. Deras kundkrets är kvinnor och män som arbetar med världen som arbetsplats och såväl flygavgångar som flygplansinredningen är anpassad för dem. Varje stol är utrustad med standarduttag för datorer och en telefon. Börsinfo rullar på display vid toaletterna. Det finns möjligheter till konferenstelefoner i enskilda rum under flygningen, med mera. Flygresorna är inte billigast, men för affärsresenären är de bäst.
Kundens namn:
Erling Airways
Nyckelord:
Business, portfölj, kritstreck, högklassigt, modernt, globalt, IT.
Destination:
Näringslivets stora städer.
Uppdrag:
Ta fram en grafisk profil till flygbolaget.
Denna profil ska visas genom:
- Logotyp. (både typsnitt och symbol eller monogram)
- Flygplansstjärt. En ”flygplansstjärt” i AI-format finns att hämta i vår gemensamma mapp.
-Matlådeartiklar: servett, salt och peppar. Servett 150x150 mm, salt och peppar 30x30mm
- Boardingpasskuvert. 70x 140mm
-Bagagelappar. 30x 210mm
Eventuellt annat profilmaterial som du vill visa upp
Såhär ska det se ut, kommer döö men ska försöka lyckas med detta inom en snar framtid!
Nu börjar tydligen nästa lektion som jag inte har men får väl ta och skriva klart Jesus Christ Superstar och projektrapporte;)
Längtar utomlands!