Hoppning va det ja...

Red igen igår med 20.30 gruppen, sent! Men det gick bara bra, hoppning ute blev det, jätteskönt! Kunde äntligen få använda mina enda tröja som matchar med hjälm och ridbyxor haha. Plus min tunna blå väst, fast hade ju säkerhetsvästen på mig så det blev lite sådär lagomt svettigt med det varma sommarvädret vi hade igår.

Fick i alla fall rida Syren, stackarn var trött innan vi ens började så det var väl inte lika mycket fart som på dressyrlektionen förra veckan, idag blev det nästan ponnyskänkling för att stackarn var så trött och inte ville gå framåt. Fast det ändrades rätt fort när vi hoppade lite "terräng" hinder längs med våran stora gräsbana, då blev det allt en liten bakutspark och huvudet i marken, eller försökte i alla fall går ju.
Hon var annars jättefin, hoppade som en tok och jag som inte har hoppat henne innan blev lite efter i handen, men hon överlevde, lite sur blev man väl när man inte fick kuta rakt in i Halifax, men det var nog lika bra det, haha!
Hur som helst så äääälskar jag vår gräsbana! Så himla bäst är den, lillponnyn hade varken skor bak eller broddar och hon halkade inte ens eller tappade fästet ute på gräset, rätt skönt att kunna ha det så, slippa krångla med brodd och hela kalaset!

Tråkigt nog är det ju inte direkt många som vill fota när jag rider den tiden, snyft, så inga bilder! Och jag har inte tagit någon snygg hagbild heller än på sötplutten och som ni märker är jag helt kär i ponnyn, haha, hon är så söt och goa att ha att göra med, försöker alltid sitt bästa även om vi vill att hon ska försöka göra saker hon inte kan än.
Nej nog pratat om detta, ska rida igen ikväll och jag kanske har någon som fotar och FÖRHOPPNINGSVIS sitter jag inte som en mupp eller gör världens finaste miner osv, dags att börja arbeta, tjingeling:)

Måste tillbaks till Heby, jättefina bilder blev de!

Kommentarer
Postat av: IDA

Haha ja du får göra det om vi träffas på någon tävling någongång! ;) Nej slutade tävla för tre år sedan tyvärr :(

2011-05-11 @ 18:27:32
URL: http://idrus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Info

Fotograf i Dalarna
I denna blogg är det en blandning mellan både fotosnack och vardagsbabbel från
en liten glad tjej som planerar en massa och hoppas på det bästa inför framtiden. Går sista året på gymnasiet och läser på medieprogrammet på NTI i Falun.