...Igen

Eftersom jag inte har något speciellt att berätta drar jag väl iväg ett ridinlägg igen och lite roliga nyheter.
Börjar med den roliga nyheten som är att jag antaligen men inte 100% säkert få sommarjobb på ett företag som tar fram digitala nyhetsbrev osv. Ska bli riktigt roligt om jag får det men inget är bestämt så sitter nu här i min ovisshet och är nervös haha. Det är verkligen hemskt att inte veta, men det blir såhär ibland så peppar peppar!
Om jag får jobbet så blir jag inte pank i sommar och jag kanske har råd att åka på en shoppingtur till Stockholm eller  Göteborg! Fast aah borde inte ta ut saker i förskott, tänk om jag inte får jobbet liksom!
Usch nu blev jag ännu mera nervös och orolig, usch hemska negativa tankar...

Nej nu byter vi till nästa ämne innan jag blir negativ på riktigt och börjar oroa mig och bli depp...
Jag fick rida Syren igår som sagt, hon hade tydligen varit lagomt dryg i tisdag med småbarnen så jag fick rida till henne och det märktes rätt snabbt vad hon hade gjort under nybörjarlektionerna haha. Hon försökte verkligen rycka ur tyglarna ur händerna på mig, jag var inte beredd första gången så det såg nog inte så snyggt ut när hon lyckades dra ut hela mina arms längd men jag höll åtminstånde i tyglarna...
I alla fall så blev hon lite sur, inte roligt när man inte får göra som man vill eller hur? Men efter lite  övertalning och 1000 halvhalter gav hon upp, härlig ponny det där, ska hyra henne efter studenten så då ska det trimmas lite så hon får mer muskler och kondition! Vi red i alla fall igenom LC:1an med en åttvolt som uppvärmning och att ställa var inget populärt men hon var lite allmänt grinig igår, ville inte riktigt ta skänklarna så fick säga åt henne på skarpen genom en liten sån där typisk ponnyskänklig, då fick jag en liten bakutspark till svar knäppa ponny, men hon är underbar ändå, lite vilja ska väl ston få ha eller hur?

Hon var i alla fall skitfin i traven, lite stark men det gick faktiskt helt okej, men galoppen eftersom hon låg på bettet så mycket blev det lite för mycket framvikt för att orka hålla igång på volten med galoppen så det blev lite som det blev...Men det löste sig och jag anmälde mig för att kunna rida till henne någon helg om det behövdes.
Så får se om jag åker på en liten tillridning ihelgen i fall hon är lika dryg som hon var i tisdags haha. Nejdå så dryg var hon inte men för de småbarnen som inte riktigt har ork att hålla emot så aja, blir säkert att jag får rida till henne, fast hon är riktigt mysig, och hon har inte varit riktigt hemskt än tycker jag, galoppen har med orken och styrkan så det kommer, mot i februari då det inte ens gick och svänga i galoppen så har det gått framåt!
Så det är bara att köra på nu, och jag sitter här och väntar på att en person från Hedemora Bostäder ska komma och hämta mig för att vi ska gå och fota deras lokaler här i stan så tog med min "lille" kamera för D60n brusar för mycket på de ISOvärdena som jag kommer få använda..;)

Denna häst vill jag ha:D

Kommentarer
Postat av: Maria Johansson

Underbar bild!

2011-05-31 @ 16:09:16
URL: http://dressyrsnack.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Info

Fotograf i Dalarna
I denna blogg är det en blandning mellan både fotosnack och vardagsbabbel från
en liten glad tjej som planerar en massa och hoppas på det bästa inför framtiden. Går sista året på gymnasiet och läser på medieprogrammet på NTI i Falun.