Planer

Känns som jag har skrivit väldigt liknande inlägg innan, men så kan det vara. Red den lille vita welshen idag på ridlektion och han var pigg, inte överdrivet men kändes fräsch och allt. Däremot framgick inte energin på bästa sättet på den övningen vi gjorde idag. Det var hoppning på schemat med byta galopp, både han och jag tyckte nog det hade varit roligare med en bana haha.

Vi började med att rida fram lite som vi ville, ställde, tempoväxlingar så de svarade både bakåt och framåt. Och jag tycker han är riktigt fin i kroppen för att vara han, tror han mår bra av att äta mycket fjolårs hö! Nej men hur som helst, han flyttade för skänkeln, ökade lite halvt frivilligt och även om nacken inte kom dit den skulle var i alla fall bakbenen med och det är huvudsaken! Men shit, hästarna blir verkligen fina efter ett pass med galoppombyten på hinder, kan säga att jag hade kunnat ridit en timme till, men för ponnyns skulle så gjorde vi inte det...Fast ryttaren red som en kratta, herregud, kom inte ner i sadeln, fick inte ner hälarna eller något, usch, tur att ponnyn är snäll och ställer upp fast ryttaren lägger honom på värsta konstiga och nära distansen och allt!

Fast nu blev det mer ett ridinlägg, men nu tillbaks till ämnet, jag ska till Sala imorgon och träffa Louise, wihu, jag kommer inte vara pigg imorgon och hon lovar att jag ska få träffa en liten söt Welsh! Gissa vem som kommer bli förälskad?! Aja, det är morgondagen, sen ihelgen tänker jag se om jag kan lyckas boka min ridlärare för en privatlektion på Lisa, så fin hon var förra veckan hoppas jag det har hållt i sig nu när det är lite kallare och hästarna brukar ju bli lite piggare när det är runt 12 grader, lite lagomt varmt enligt dem medan jag fryser! Sen, tänker jag försöka hitta någon som vill stå modell åt mig för en porträttfotografering ute med hösttema.

Och...det blir inget Spanien, blir Tyskland istället, så blir hemma över oktoberfesten ändå...undrar om jag får någon hatt...hahaha!!! Hur som helst, för mycket pengar på en sådan liten tid när charterresorna kostar lika mycket fast under en längre tid när det är varmare! Något mer...inga fler planer, har bara massa saker att göra som aldrig blir av! Som att börja sätta sig in det här med företag, läsa ut låneböcker som är försenade, städa och plugga! Herregud, någon som vill klona mig???

Och...igen...så tänker jag nog kanske vara med på KM i dressyr på Syren(önska mig lycka till), kan behövas! Så hoppas jag får henne på nästa lektion och sen ska det kanske bokas en träning så vi hittar tillbaks där vi var i början av hösten! Det var allt, nu ska jag göra lite tidsinlägg, måste passa på när motivationen och inspirationen finns på plats, men ni får ha det så bra, tjingeling:D

HOPP!;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Info

Fotograf i Dalarna
I denna blogg är det en blandning mellan både fotosnack och vardagsbabbel från
en liten glad tjej som planerar en massa och hoppas på det bästa inför framtiden. Går sista året på gymnasiet och läser på medieprogrammet på NTI i Falun.