Weirda drömmar och en otrolig rolig gårdag

God morgon, jag är TRÖTT! Herregud, fastnade framför en film igår och klockan sprang iväg till efter 11 innan jag stängde av datorn och jag höll på att somna för natten på tåget vid 6 redan, så varför var jag tvungen att somna så sent? Idag har jag denna lektion som jag råkar ta en lång paus ifrån men jag har noll koncentrationsförmåga och planerar ändå att sitta kvar över nästa två timmars lektion också eftersom jag inte kommer hem förän vid efter 1 vid lunch så det spelar ingen roll om jag sitter lite längre och inte jobbar...
Men nu till ämnet, drömmde skitkonstiga drömmar inatt, alla kunde ha varit riktigt händelser, och människor från min klass och lärare dök upp helt random och utan anledning. Var ungefär som på tecknade serier, helt plötsligt böt en människa ansikte och så ploppade en lärare eller klasskompis upp. På grund av de var mer än konstiga så sov jag absolut inge bra inatt! Så ni kan gissa hur trött jag är, snurrig, ont i huvudet och helt allmänt opepp!
Fast jag igår var det roligare, åkte som sagt till Louise och hälsade på över dagen, det gilas. Men förvirrad var jag nog allt, fattade inte riktigt vart alla bussar gick, när, hur och var haha. Men till slut löste det sig, missade dessutom en tidigare buss som jag hade kunnat tagit med...1/2 minut! Så jag fick gott vänta i nästan en timme på nästa buss. Under tiden fotade jag, köpte godis och äppelmer haha. När jag väl var på bussen visade inte den nästa hållplats på skärmen(ni vet vad jag menar), så fick smsa och försöka få en beskrivning om vart jag skulle hoppa av haha. Sen böt jag buss, där var i alla fall Louise med sin söta Collie Yoshi, skitsöt och galen eller något!
Vi tog i alla fall bussen till hennes söta ponny, mockade i stallet, borsta, fotade galen hund och sen både filmade och fotade jag henne. Men om jag kan räknas som en helt okej fotograf får man nog tänka om när det gäller att filma med systemkamera, haha omg det blev jättesnätt men jag tror Louise överlever...nästan! Träffade även en söt liten welshtjej på 4 år och ca. 118cm över marken. Det är när man ser sånna små söta ponnyer som jag känner att jag måste gå ner i vikt för jag vill verkligen kunna rida dem utan att vara för tung...så det är bara att börja träna...
Men sen efter ridningen, hon hoppade upptäckte vi att vi hade mindre än 20 minuter på oss till bussen gick, så det var bara att gå/springa till bussen, som visade sig vara försenad...Fast när vi kom tillbaks fick jag ina kläder hon beställde åt mig, roligast var min fotojacka jag har beställt, den är svart och på ryggen står min hemsideadress. Köpte även en vit tröja, mysig och skön. Efter ha provat den så gick vi iväg och köpte en pizza som vi delade på, sen dog vi i hennes soffa, pratade lite hästar och människor sen helt plötsligt var det dags att resa hem. Kanske åker dit nästa helg, om jag nu inte ska träna lite dressyr från min ridlärare på Lisa eller Jaff, roligt roligt.
Nu har jag stoppat i mig lite chocklad så nu snurrar inte allt så nu ska vi prova arbeta lite igen, ha det bra och bilderna från igår kommer när jag är hemma och redigerat några:)
Tycker ni att jag ska anmäla mig i en hundfototävling med denna bild?:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Info

Fotograf i Dalarna
I denna blogg är det en blandning mellan både fotosnack och vardagsbabbel från
en liten glad tjej som planerar en massa och hoppas på det bästa inför framtiden. Går sista året på gymnasiet och läser på medieprogrammet på NTI i Falun.