Mina husdjur

Min kanin är döpt efter låten Amelia. Jag hade precis åkt och hämtade henne, satt på vägen hem i bilen då jag hörde låten Amelia. Tyvärr minns jag inte vem som sjöng den låten, men jag tyckte att det passade.
Hon är en renrasig Dvärgvädur som jag köpte för att ställa ut, men så blev icke fallet. Den lilla söta kaninungen ville inte få hängande öron som Dvärgvädurarna ska ha, så jag fick köpa en till kanin för rea-priser hos samma uppfödare.
Bägge mina söta kaninungar fick bli Viltgråmanteltecknade honor. Den andra kaninen fick heta Tindra.
Tyvärr blev hon lite skygg och agressiv för att jag inte hann med henne. Det låter som om jag bara ägnade min tid till Amelia, men så är det inte. För samma vecka som jag fick hem Tindra sa mina ridlärare att de hittade en ponny som jag skulle passa att rida och hyra i hela 10 månder. Så all min tid gick åt till min hyrponny.
Innan jag köpte Amelia hade jag redan två stycken andra kaniner som hette Sigge och Bianca.
Så utan förvarning hade jag fyra stycken kaniner hemma.
Men sorglig nog dog Sigge för tre år sen i cancer, Bianca dog förra sommaren av en slags böld som gjorde att hennes tänder lossnade och Tindra dog i höstas...hon blev akut sjuk. Hon dog medan jag var i skolan så jag hann aldrig säga hejdå. Det var en av mina värsta helger i hela mitt liv, för på måndagen efter skulle vi avliva våran äldsta hund.
Så jag var helt förstörd under hösten. Våran hund dog av en svår cancer som man inte kunde bota och vi misstänker att hon hade haft det väldigt länge för det gick jättefort de två sista veckorna.
Kan ju säga att min höst har varit ett helvete och det visade sig på mig genom trötthet och massa förkylningar utan feber.
Var trött och inte speciellt på "G". Nu har jag nästan kommit över allt som har hänt, men jag är rädd att jag kommer förlora Amelia på samma sätt som jag förlorade Tindra. Förhoppningsvis kommer Amelia leva många år till.
Planerar att köpa en till kanin i sommar, så jag kommer inte bli utan.
Avslutar detta med en bild på Amelia<333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Info

Fotograf i Dalarna
I denna blogg är det en blandning mellan både fotosnack och vardagsbabbel från
en liten glad tjej som planerar en massa och hoppas på det bästa inför framtiden. Går sista året på gymnasiet och läser på medieprogrammet på NTI i Falun.