Beslutångest!

Åh ja, huhuhua mig, sitter och försöker välja prio 1 på två olika högskoleprogram för att skicka ansökan, och det är lagomt roligt...! Ska även söka till ykresfotografutbildningen i Göteborg, wihihi. Vill ha den som prio 1 men det är en yrkesförberdande utbildning och ingen högskola så det var skit de samma, haha.

Nej men usch, hatar att göra sånt här val, så viktigt! Men känner att jag vill ha något att göra om jag inte får något jobb så det bara är att tacka ja..
Och bägge programen kan ge kanindatexamen, förutom i Jönköping måste man plugga ett tilläggsår men om man trivs så kommer man säkert göra det och kandidatexamen ingår i Borlänge också, så vad ska jag välja?

När man var liten trodde man aldrig att det skulle ingå så hemska beslut som vuxen direkt, nu önskar man nästan att man får fortsätta gå i skolan utan att behöva tänka på jobb, pengar, räkningar osv.
Samtidigt vill jag ut i arbetslivet, vuxen livet och tjäna mina egna pengar och meriter och skapa nya kontakter!
Det ultimala blir om jag blir antagen till alla 3 och måste välja mellan dem, fast då tror jag tusan att jag väljer den i Göteborg och kanske senare i livet tar och pluggar på högskolan.

Så det var det, ska skicka in anmälan och sen sitta här och vara nervös över allt och inget typ...

Såhär känns de typ, beslutångest och lite smått ångest över skolan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Info

Fotograf i Dalarna
I denna blogg är det en blandning mellan både fotosnack och vardagsbabbel från
en liten glad tjej som planerar en massa och hoppas på det bästa inför framtiden. Går sista året på gymnasiet och läser på medieprogrammet på NTI i Falun.