Press och ångest går hand i hand eller?

Känns som man har en del press på sig ja, föräldrar som tjatar, inlämningar som ska vara klara om två dagar och en matte som ska kompletteras. Jag får be så mycket om ursäkt för att bloggen mest handlar om detta, men behöver skriva av mig!

Men som rubriken säger, det är något jag tror på. Pressen att prestera mer än sitt bästa förvandlas till ångest när man inte orkar men känner att andra har sånna höga förväntningar på en. Det är nog så många går in i väggen, sorgligt men det ligger nog en del sanning i det enligt mig. Visserligen har jag ingen direkt ångest bara dåligt samvete än så länge och som tur är så hinner jag klart med allt som ska vara klart tills på fredag.

Fast tja, jag borde ta tag i saker och ting, borde plugga historia istället för att sitta här och blogga, men jag har varit onödigt trött så att säga idag, men har i alla fall fått klart min projektrapport nu, den ska skickas in för andra gången för koll och visserligen behöver den inte vara klar till 100% tills lovet, man får skriva på den även efter apu:n börjar men det optimala är att man är färdig innan. Förhoppningsvis så duger den den här gången så har jag den ur världen, men man vet aldrig, hoppas kan man alltid göra och det är något jag oftast gör, men resultatet brukar inte alltid bli som jag vill...

Nu ska jag i alla fall skicka iväg en sommarjobbsansökan till en grafiker byrå i Borlänge, får se om man kan få något svar. Hade varit great, vill verkligen ha ett sommarjobb och tror om jag bara lär kroppen att lägga sig runt 10 kommer jag bli mycket piggare, orka mer och slippa pressen och ångesten som hör ihop med att jag inte sover tillräckligt och genom det inte orkar hålla emot pressen som smyger sig fram.

Har även tre ställen till som det ska sökas sommarjobb på, eller snarare fyra, bättre med för många än inga alls enligt mig, känns nog bättre att kunna tacka nej till ett och tacka ja till något man vill jobba med. Det är mina tankar, har visserligen inte precis vantrivs, men roligt att söka på lite andra ställen. Men sökte på det stället jag var förra sommaren men de hade lite knappert med pengarna så de tyckte jag skulle söka på andra ställen så skulle jag få något ströjobb någon gång om det passar.

Något mer som jag var duktigt och gjorde var att jag hittade tre stycken t-shirtar för 139kr! Det var ta 3 betala för 2 och barnstorlekar var det så lite lagomt billigt, kom hem med en vit, turkos och svart t-shirt, nice! Nu fattas bara studentklänning och lite nya sommarkläder, jeans får jag köpa till hösten då jag förhoppningsvis har jobbat ihop lite pengar! Fast om man känner mig rätt kommer jag inte kunna hålla mig och köper nya byxor ändå, haha.
Nej nu ska jag plugga lite historia om det går, är egentligen så trött så vet inte om jag får några vettiga svar på den här hemtentan, har ingen lust att göra om den!


Bara för att jag tycker ljuset blev super på den här bilden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Info

Fotograf i Dalarna
I denna blogg är det en blandning mellan både fotosnack och vardagsbabbel från
en liten glad tjej som planerar en massa och hoppas på det bästa inför framtiden. Går sista året på gymnasiet och läser på medieprogrammet på NTI i Falun.