Gårdagen och dagen såg ut och kommer se ut såhär...

Att jag red igår, både Jaff och Lisa. Har även upptäckt att ändra på sin ridstil på ca. 5 minuter är inte det lättaste. Jag har aldrig ridit akademskt och nu har jag med en liten känslig b-ponny sin bara gått akademskt i ca. 10 år. Så både jag och han visste inte alls hur vi skulle bete oss igår! Jag kan ju ingenting om akademskt som sagt och han spänner sig bara när man rider mer mot det engelska så allt blev typ pannkaka + att han blir väldigt nojig när det blåser så vi lägger det passet bakom sig tycker jag.

Annars så red jag även en halvt galen Lisa, hon är en Nordlandshäst, en ras som härstammar från Norge, har säkert nämnt det tidigare men hon är nog den snällast man kan hitta. Visst hon har sina dagar precis som alla andra hästar men 99% så är hon en perfekt barnponny, däremot med mig har hon tramsat och testat men inte så att det varit risk att flygit av men haha hon är för söt (för det mesta)! Igår var hon i alla fall sjukt pigg och mjuk i munnen! Om detta händer om kanske en månad om jag håller igång med ridningen på henne kommer jag nog sväva på moln, det kändes verkligen super i skritten och i galoppen fick jag henne att söka sig nedåt, det är inte dåligt av henne eftersom hon inte hinner ridas ordentligt varje dag utan kanske bara någon gång ibland för barnen kan inte riktigt rida henne i form för gosh vad ben det behövs i början och mamman har inte riktigt tid men nu ska det ändras på min lathet och se hur fin hon egentligen kan bli!

Nej nu måste jag skynda mig, ska hinna äta frukost, göra mig klar för stallet, motionera 2 hästar och sen hem och städa innan halv 5! Blir nämligen 60 års kalas här vid 6 och mina mostrar kommer hit redan mellan 4, halv 5 så då ska jag ha städat, duschat osv, så bloggar ikväll, tjingeling:)


Tar nog med kameran idag så jag får lite nya bilder på dem;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Info

Fotograf i Dalarna
I denna blogg är det en blandning mellan både fotosnack och vardagsbabbel från
en liten glad tjej som planerar en massa och hoppas på det bästa inför framtiden. Går sista året på gymnasiet och läser på medieprogrammet på NTI i Falun.