Hem och vänder

Hello alla glada människor, hoppas ni har det bra. Jag har haft ett par kanon fina dagar i Falun/Linghed med massa god mat och sällskap. Var som sagt iväg på en bokad fotografering i Svärdsjö så passade på att sova över och hälsa på moster med familj i Linghed. Nu är jag i alla fall hemma en snabbis, väntar på att jag och mamma ska iväg till stugan för massa mys med god mat och imorgon ska vi ha lite "spa" ute på bryggan, för de lovar fint väder och man kan alltid hoppas på vindstilla och sol runt 22 grader haha.
Hur som helst snor jag syrrans dator just nu för att blogga, så kan det vara haha. Stackars henne eller inte hon har snott min dator så många gånger så denna gång gör inget i alla fall. Fast tillbaks till ämnet, jag fotade ett träningsläger igår och idag och ridskolehästarna på Svärdsjö ridklubb är riktiga godbitar i alla fall de 4 jag såg och fotade! Den ena var mer eller mindre en Bosse kopia och hette Tintin, skitläcker liten häst och sen en tysk häst, hannover(stavningen), svettsfux och maffig som få med riktigt fina gångarter och en nacke så det hette duga! GAAH så snygg och sen var det en liten svart söt häst, känslig men ursnäll, hur fin som helst och det var inga tokiga gångarter på den heller men mot de andra så bleknade den bort lite, men kanske i lilla Hamre så hade den varit riktigt fin men när man går bredvid en häst som lätt skulle klara att gå minst MSV dressyr så såg den rätt liten ut!
Nej nu har jag babblat färdigt, bloggar mer imorgon med massa nya bilder från lägret och så blev det en spontan fotografering av en hund som moster har hand om på dagarna nu under sommaren så vi tog kort på honom också. Världens mysigaste hund, fast inte bättre än min egen;) Fast jag har lite ridningsabstinens nu efter ha fotograferat 3 lyckades ridlektioner för tävlingsryttare så man bara åååh jag vill också! Haha ibland är det inte lätt att vara hästtjej eller vad säger ni? Men herregud nu rann det iväg igen, hoppas ni har det bra, jag kommer som sagt nog bara på söndag på HedemoraBygdens sommarmeeting på gräsbanan, men då får ni förvänta er lilla mig springa omkring på banan och ta kort, tjingeling:D
Okej, smalare bläs och mindre vitt på benen hade TinTin men ack så fin han var;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Info

Fotograf i Dalarna
I denna blogg är det en blandning mellan både fotosnack och vardagsbabbel från
en liten glad tjej som planerar en massa och hoppas på det bästa inför framtiden. Går sista året på gymnasiet och läser på medieprogrammet på NTI i Falun.