2011-06-27

Morgon Morgon eller något. Vaknade visserligen 11 men är man seg är man. Idag ska jag skicka iväg bilderna till brudparet, glömde av att förminska dem så det gick inte...SMART LI SMART...NOT! Aja, de hade varit på semester så de hade inte märkt misstaget...eller nu blev det en vit lögn eller aaah, jag har inte skickat dem alls...åh jag är helt förvirrad nu bääääääää..! Hur som helst, det ska göras, visitkorten ska beställas för allt krånglade förra gången och jag var typ medvetslös när jag försökte på det så blev inte klar.........

Pessimis Li är i farten men det struntar vi i eller? Ska bli lite mer positiv och effektiv, ska göra mig klar för att åka till stallet och prova rida i ridhuset igen får se om ponnyfjanten ömmar där också. Hon tappade en sko ihelgen, mellan fredags kväll och igår eftermiddag. Så det gick att skritta men inget mer så det slutade med att vi gick runt hagarna där det är gräs och mjuk sandblandning så det inte skulle göra lika ont i tassarna.

Sen påvägen tillbaks tog vi svängen förbi en av privathästarna och tror ni inte min lilla fjant blir helt plötsligt störtkär osvosv så ett tag trodde jag att hon skulle springa över mig, knocka mig och dra iväg med mig! Kär ston är inte att leka med alltså haha. Men det gick bra, fick säga åt henne på skarpen eftersom hon vevade lite väl nära mig med ett framben, sen gick hon på snedden halva resterande av vägen hem i något steppningsaktigt trav med inslag av passage, söta ponny! Men lite stark blev hon så min stackars arm var rätt slut...eller så är jag bara klen vem vet.

Nu har jag i alla fall ringt en ridlärare som skulle hjälpa till att hitta en hovslagare, sen så får vi se, ridhuset idag i alla fall för hon behöver gå! Hoppas det kommer på en sko snart så hon slipper ömma och vi kan rida på fler ställen än ridhuset. Inte roligt om det slutar med att jag bara får åka dit och pussa på henne direkt. Så nu ska jag åka dit på en gång om någon snäll själ vill skjutsa, rida en sväng, sen hem och göra klart allt och imorgon tänker jag inte sova bort halva dagen utan pallra mig till körskolan för lite pluggning av teori!;)

Jag vill också träna lite dressyr~ Fina toppen och Jejje på bilden, jag har ingen bild på mig själv:O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Info

Fotograf i Dalarna
I denna blogg är det en blandning mellan både fotosnack och vardagsbabbel från
en liten glad tjej som planerar en massa och hoppas på det bästa inför framtiden. Går sista året på gymnasiet och läser på medieprogrammet på NTI i Falun.