Dagens ridpass

Japp, japp, inget särskilt hände idag, slappa slappa dagen lång, måste bara få ur tummen ur röven och börja plugga till körkortet! Annars har jag mest läst, men det var ju inte det detta inlägg skulle handla om direkt.

Åkte ut senare än tänkt till stallet, kollade på hoppträningen i regnet, lagomt skönt men helt okej. Alla var så duktigt men på grund av regnet följde inte ens kameran med men det såg jättebra ut för alla och hästarna gillar verkligen att hoppa på gräs enligt mig, stora ytor osvosv. I alla fall, smart som jag var tog jag inte med mig grimman till Syren utan fick gå tillbaks, hämta den, men fick för mig att byta om först (har min ridgrejer i ett skåp) så till slut efter lite krångel kom jag ut i hagen. Väl där ville inte ponnyn in, men gick ändå hyfsat fort, 5 min sen var det färdigt jagat haha. Gick in, snabb-borsta och sen på med all utrustning. Ut på ridbanan, ponnyn krånglade som alltid men efter lite utskällning eller tillrättavisning heter det så stod hon stilla, men eftersom hennes sadel glider som den gör så fick ja ropa efter hjälp så någon fick hålla emot. Och hör och häpna, idag var hon AVSLAPPNAD fast hon var själv. Riktigt imponerad om man tänker på hur hon varit de senaste gångerna vi varit själva, stolt ryttare. Skrittade fram på halvlånga tyglar för lite spänd var hon i början men efter ett tag blev det långa tyglar, fast det var mer roligt att kolla på de andra hästarna som åt och hon fick inte.

När jag tänkte börja arbeta henne kom Tet och Marie, de skulle ut på en skritt-tur uppför galoppbacken så vi hängde på, lilla ponnyn behöver klättra så det gjorde inget. Får se om jag rider imorgon för det verkar inte bli någon Borlänge tur imorgon, kanske kan övertala någon att ta med mig dit på söndag. Hur som helst, eftersom jag inte ska dit får jag väl ta och rida så får hon stå på lördagen istället. Men usch nu babblar jag som alltid, tänk om man kunde få mammsen att följa med ut till stallet och fota imorgon, verkar ha svårt att få någon att fota mig! Nej nu ska jag lägga mig innan jag babblar sönder det här inlägget om massa;)

Arkivbild som gillas:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Info

Fotograf i Dalarna
I denna blogg är det en blandning mellan både fotosnack och vardagsbabbel från
en liten glad tjej som planerar en massa och hoppas på det bästa inför framtiden. Går sista året på gymnasiet och läser på medieprogrammet på NTI i Falun.