Schlager eller kpop, det är frågan det!

Hejsan, sitter just nu och lyssnar på Bra vibrationer med Kicki...medan jag redigerar fina och mysiga hundbilder från i lördags! Herregud, min musiksmak är verkligen speciell, men jag trivs med mitt musikval även om jag faktiskt ibland undrar vilken genre som folk tycker är konstigast haha. De liknar varandra till en liten viss del, förutom att kpop är relativt väldigt mycket bättre, men jag orkar inte leta på någon annan musik på cd-skiva, har lite för mycket program uppe för att dra igång spotify för stunden...

Hur som helst, jag föredrar kpop, ska nog ta och byta, orkar inte med schlager längre, nämde jag att jag har suttit och lyssnat på schlager mer än en timme?!



Kanske inte bästa jämnföreselåtarna men bara för att jag ville visa vad jag lyssnar på! Men jag lovar, det finns bättre och kanske lite mer "normala" låtar inom kpopen än CNBLUE'S Love girl, men den är lite "chatchy" eller vad man nu kan säga. Vet att min engelska dessutom sitter på rätt ställe...kanske tur att vi ska läsa internationell ekonomi så jag fräschar upp engelskan...

Är dessutom väldigt inspiererad på att fota nu efter ha kollat runt på lite olika videosar från Emelie Ohlsson och massa fina bilder på andra storbloggare inom fotografering! Herregud, känner för få människor, vill ju ha någon att öva mina porträtt "skills" på. Eller rättare sagt skaffa mig, har i stort sett aldrig gjort en riktigt porträttfotografering så behöver verkligen få första gången överstökad!

Det var det för denna gång, blev ett inlägg med "massa" videos, annars så känns livet helt okej, det ända jag egentligen behöver ÖVA på är att arbeta i grupp, känner att jag är nog inte den lättaste att ha med sig i en grupp...tycker inte alls synd om min projektgrupp, nejnej! Om vi bortser från det så håller jag sakta på att börja träna, hoppar hopprep, gör sits-up och promenerar till och från skolan till bussen i Borlänge och så om de inte är riktigt skitväder går jag även hem som tar mig 20 min, 15 för en "normal" lång människa. Men det ska tränas mer så jag orkar mer, får tillbaks energin och sen ska vi ta tag i körkortet ännu mer, ska ringa och fråga om jag kan få börja plugga där på helgerna i några timmar. Måste förvarna eftersom det bor människor där för stunden och det kanske inte är så roligt om någon helt plötsligt kommer in genom dörren som man inte vet om har dörrkoden!

Innan jag avslutar får ni en liten sneakpeak på hundbilderna och det kommer massa failbilder från idag på mig själv som ni får se fram emot:)

P.S Glöm vad jag sa, blogg.se vill inte ladda upp mina bilder...kanske borde byta till Worpress som de flesta andra?:O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Info

Fotograf i Dalarna
I denna blogg är det en blandning mellan både fotosnack och vardagsbabbel från
en liten glad tjej som planerar en massa och hoppas på det bästa inför framtiden. Går sista året på gymnasiet och läser på medieprogrammet på NTI i Falun.