Ett halvår senare

Är det äntligen dags att rida lilla Lisafisa igen. Helt sjukt vad tiden går, ett halvår redan sen jag senast satt på hennes rygg. Ska bli riktigt härligt men bävar lite för hur galen hon kommer kanske vara haha. Förhoppningsvis håller jag i ridningen i ett halvår framåt och får lite resultat på ponnyskrället. Tar med kameran såklart för att även få lite bilder på hennes nya hagkompisar, en c-ponny, sto och en d-ponny, valack.
 
Vet ungefär inget mer om dem, Elin har skvallrat men de bilderna jag har sett verkar de mysiga. Kan avslöja också att de heter Linn och Linus så nu bor det tre stycken L hästar på samma ställe och deras namn är så lika de kan bli haha. Så nu Julia W kommer det lite info som du har väntat på, och bilder såklart. Oturligt nog har Lisafisa tappat en sko och hon är extremt ömfötad så blir lite lätt arbete på banan. Blir väl att öva på start, broms och svänga. Jag kanske "plågar" henne med att försöka stå still utan att dra tyglarna ur händerna på mig i mer än fem sekunder...Ska bli roligt och se hur det går...är ju så avancerat.
 
Om nu det där lilla basic fungerar så tar vi väl och försöker flytta lite lätt för skänkeln, böja igenom sidorna, mjuka upp dem och se om det blir lite trav. Inte det att hon inte orkar men hon är som sagt ömfotad så vill inte göra så mycket mer än skritt tror jag...Får se vad som händer och hur deras bana ser ut.
 
Lisafisa är en Nordlandshäst om jag har glömt och berättat det;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Info

Fotograf i Dalarna
I denna blogg är det en blandning mellan både fotosnack och vardagsbabbel från
en liten glad tjej som planerar en massa och hoppas på det bästa inför framtiden. Går sista året på gymnasiet och läser på medieprogrammet på NTI i Falun.